Home / Deze jonge ondernemers zijn door naar de finale van de 25 onder de 25-award
Deze jonge ondernemers zijn door naar de finale van de 25 onder de 25-award

Deze jonge ondernemers zijn door naar de finale van de 25 onder de 25-award

De jonge ondernemers achter Cloudpillo, Countrywood, BeerMate en SnackFuture zijn door naar de finale van de 25 onder de 25. Woensdag pitchen zij om de award voor beste jonge ondernemer.  
25 onder de 25 2023 finalistenYes! De jury en het publiek hebben gesproken. We weten dus nu welke ondernemers zijn doorgedrongen tot de finale van de 25 onder de 25 en kans maken op de titel Beste Jonge Ondernemer van 2023. Here goes:

Jury heeft gesproken

We kunnen drie finalisten blij maken die volgens de jury een pitchplek verdienen. Die jury bestaat overigens naast voorzitter Philip Bueters van MT/Sprout uit investeerders Auke van den Hout (Graduate Entrepreneur) en Lisa Brouwer (Curiosity) en ondernemers Laura Hoogland (Sunt Food) en Sander Kamphuis (Moovd, finalist van 2022).

Stuk voor stuk personen die weten waar het bij ondernemen om draait, en die nieuwsgierig zijn geworden naar de toppers uit de 25 onder de 25-lijst. Uit de voorkeuren van de juryleden ontstond redelijk snel consensus. De volgende ondernemers melden zich daardoor aanstaande woensdag voor de pitchfinale (in willekeurige volgorde):

Cloudpillo

Cloudpillo

Lars van der Wijst en Jens Timmers leveren met Cloudpillo afstelbare hoofdkussens, matrassen en alles wat je nodig hebt voor een goede nachtrust met hun slaapmerk. Met een team van 18 medewerkers is het bedrijf nu actief in Nederland en Duitsland, met plannen om uit te breiden naar andere landen.

De omzet loopt al in de miljoenen. ‘We onderscheiden ons van de gevestigde orde door onze social-first strategie’, verklaart Van der Wijst. ‘Waar andere bedrijven in de beddenbranche vaak maanden doen met één commercial, produceren wij wel 15 tot 20 video’s per week.

Countrywood

Countrywood Annemijn Otten

Annemijn Otten (24) stapte al op haar 14de de Kamer van Koophandel binnen. Nu is haar Countrywood een bloeiende webwinkel in tuinmeubelen en outdoorproducten als blokhutten, hottubs, overkappingen en hekwerk. Het bedrijf beschikt over vier locaties waar wordt geproduceerd of waar opslag ligt, zodat snel kan worden geleverd.

De focus van Ottens bedrijf ligt vooral op de beste worden in de markt. Met de laagste prijzen, de snelste levering en de meeste positieve reviews. ‘Daar heb je wel een lange adem voor nodig, maar ik geloof dat deze strategie mij op de langere termijn het meeste succes gaat opleveren.’

BeerMate

Beermate Ralph Bethlem

Ralph Bethlem is de bedenker van BeerMate, een volledig geautomatiseerde selfservice bierautomaat voor evenementen zoals festivals en sportwedstrijden. Daarmee wil hij een einde maken aan een ergernis van zowel de bezoeker als de organisator van evenementen: lange rijen bij de bar.

Nu BeerMate corona heeft overleefd kan Bethlem weer op weg naar zijn stip op de horizon: wereldleider worden op het gebied van barautomatisering voor evenementen. Met als concreet doel BeerMates die dorstige voetbalsupporters van biertjes voorzien tijdens het WK voetbal in Noord-Amerika in 2026.

Uitslag publieksronde

Dan de favoriet van het publiek. Lezers en bezoekers van MT/Sprout konden de afgelopen weken hun stem uitbrengen op de ondernemer die echt de kans verdient om te komen pitchen voor de jury om de beker op woensdag 5 juli. Gestemd is er volop: de notaris heeft tot de stembus sloot, afgelopen middernacht, tegen de 4.000 geldig uitgebrachte stemmen geturfd.

Uit die publieksverkiezing is een mooie top 3 gerold, met een duidelijke aanvoerder en runner-up. Full disclosure: omdat de publieksfavoriet Cloudpillo al was geselecteerd door de jury, schuift de wildcard door naar:

SnackFuture

SnackFuture

Semira van Hees wil met SnackFuture Nederlanders dolgelukkig maken met de snacks waar ze van houden, maar dan in een gezondere variant. Samen met compagnon Tessa Rijn slaagt ze erin de heerlijkheden 30 procent gezonder te maken door de hoeveelheid vetten, koolhydraten, suikers en zout te verminderen.

Het is de bedoeling dat iedere Nederlander de komende jaren iets van SnackFuture in de mond stopt. ‘We willen hét snackmerk van de Benelux worden en vijf tot tien snacks toevoegen aan ons assortiment.’

      03-07-2023 08:30